Obsługa transakcji handlowych to pakiet usług prawnych i biznesowych, skierowany do osób fizycznych oraz podmiotów gospodarczych. Głównym celem usługi jest zwiększenie bezpieczeństwa gospodarczego i prawnego naszych Klientów, wchodzących w różnorakie stosunki biznesowe i prawne w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, jak i transakcji dokonywanych indywidualnie.
Prezentowana grupa usług obejmuje doradztwo oraz nadzór prawny nad powstającym stosunkiem pomiędzy podmiotami gospodarczymi oraz osobami fizycznymi. Szeroki zakres usług świadczonych przez Kancelarię Doradców Biznesowych i Prawnych KDBiP sp. z o.o. w ramach prezentowanej oferty, gwarantuje bezpieczeństwo oraz efektywność podejmowanych czynności oraz owocną współpracę.
Kancelaria Doradców Biznesowych i Prawnych KDBiP sp. z o.o. oferuje profesjonalne opracowanie projektu transakcji, projektów wymaganej dokumentacji oraz nadzór nad jej przebiegiem.
Pakiet usług obsługi transakcji handlowych znajduje zastosowanie przy przeprowadzeniu wszelkich transakcji związanych z sferą prywatną jak i komercyjną, mającą za przedmiot ruchomości, nieruchomości i prawa, w szczególności o dużej wartości.
Kancelaria Doradców Biznesowych i Prawnych KDBiP sp. z o.o. oferuje opracowanie projektu realizacji obsługi transakcji handlowej w odniesieniu do dowolnego przedmiotu transakcji, niezależnie od jego wartości.
Zakres usług obsługi transakcji handlowych jest dobierany każdorazowo według zapotrzebowania zgłoszonego przez Zleceniodawcę. Może być również poszerzany o inne usługi oferowane przez Kancelarię Doradców Biznesowych i Prawnych KDBiP sp. z o.o.
Usługa obejmuje opracowanie odpowiednich ofert skierowanych do wyznaczonych lub potencjalnych kontrahentów. Oferty publikowane są w wyznaczonych przez Zleceniodawcę mediach (prasa, radio, telewizja, internet) lub w środkach masowej komunikacji proponowanych przez Kancelarię. Na każdym etapie przygotowania i publikacji ofert Zleceniodawca posiada pełen dostęp do realizowanych i podejmowanych kroków wraz z możliwością modyfikacji publikowanej treści w odpowiednim zakresie. Usługa obejmuje również poszukiwanie i selekcję ofert już opublikowanych w środkach masowego przekazu.
Głównym zadaniem realizatora usługi jest obsługa napływających ofert wraz z odpowiednią ich selekcją według uzgodnionego z Zleceniodawcą zakresu. Dzięki filtracji zgłoszeń, Zleceniodawca informowany jest jedynie o pozytywnie zweryfikowanych czyli "poważnych ofertach", co w prosty sposób przekłada się na oszczędność czasu i środków na dalszych etapach realizacji transakcji.
Przeprowadzenie pozytywnej weryfikacji otrzymanej lub znalezionej oferty owocuje nawiązaniem wstępnego kontaktu z potencjalnym kontrahentem. Na tym etapie odbywa się szczegółowa prezentacja lub analiza przedmiotu oferty, analiza podstawowych dokumentów oraz wstępne negocjacje, dokonywane w ramach zaakceptowanych przez Zleceniodawcę. W zależności od charakteru stosunku może nastąpić tu również sporządzenie wstępnego protokołu oględzin przedmiotu, sporządzenie fotodokumentacji itp. Na podstawie zaprezentowanych lub zgromadzonych informacji o przedmiocie i potencjalnym Kontrahencie, Zleceniodawca może podjąć decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu oferty. W przypadku przeprowadzenia wstępnych rozmów z kilkoma oferentami, Zleceniodawca otrzymuje kompleksowe zestawienie istotnych cech ofert, dzięki czemu może podjąć decyzję w oparciu o bogate i rzetelne informacje.
Wiele stosunków prawnych wymaga przedstawienia Kontrahentowi odpowiedniej dokumentacji, poświadczającej np. prawa do przedmiotu transakcji, stanu prawnego i faktycznego przedmiotu, przedstawienie zabezpieczeń itp. Dokładna i rzetelna analiza przedstawionych dokumentów stanowi obowiązek strony, która wchodzi w określony stosunek prawny. Przykładem mogą tu być chociażby nawet nieruchomości, gdzie niedokładne sprawdzenie przez nabywcę ich dokumentacji powoduje przejęcie ciążących na przedmiocie obciążeń. Nieruchomości nie są tu jedynym przykładem. Wielu problemów może dostarczyć chociażby nawet podpisanie umowy, która została skonstruowana z naruszeniem obowiązującego prawa lub, co prawda w sposób zgodny z prawem ale krzywdzący dla jednej ze stron. Celem prezentowanej usługi jest zapewnienie Zleceniodawcy bezpieczeństwa faktycznego i prawnego w toku realizowania określonej transakcji. W związku z powyższym, realizator usługi wypełnia obowiązki Zleceniodawcy w zakresie kontroli wszelkich, niezbędnych dokumentów dbając o to, by Zleceniodawca nie został narażony na jakiekolwiek prawne niebezpieczeństwo.
W przypadku niektórych transakcji handlowych niezmiernie istotną cechą kontrahenta jest jego rzetelność. Analiza rzetelności odbywa się w oparciu o dane pozyskane z szeregu podmiotów zajmujących sie pozyskiwaniem i przetwarzaniem informacji gospodarczych. Pozyskanie i udostępnienie wyżej wymienionych informacji odbywa się oczywiście w ramach obowiązującego porządku prawnego, przy poinformowaniu obu stron stosunku. W ramach realizacji omawianego etapu, potencjalny kontrahent może również wymagać wspomnianych informacji na temat Zleceniodawcy Kancelarii. Etap analizy rzetelności stron stosunku ma za zadanie budować wzajemne zaufanie w oparciu o rzetelne informacje gospodarcze.
Etapem poprzedzającym finalizację transakcji jest bardzo często przygotowanie stosownej dokumentacji, obejmującej wzór umowy, która będzie wiązać strony oraz zebranie aktualnej dokumentacji dotyczącej przedmiotu transakcji. Umowa, jako dokument podstawowy, musi spełniać szereg kryteriów, dzięki którym będzie w sposób wyczerpujący regulować prawa i obowiązki stron. Dokumentacja tworzona przez naszą Kancelarię na potrzeby konkretnego stosunku prawnego konstruowana jest zawsze według aktualnie obowiązujących regulacji prawnych. Przygotowując stosowne dokumenty dbamy zawsze o wysoki poziom prawny usługi. Szczególnie istotnym czynnikiem, występującym na omawianym etapie jest rygorystyczne przestrzeganie realizacji praw konsumenta, w przypadku gdy jedną ze stron jest osoba fizyczna nawiązująca stosunek bez związku z prowadzoną działalnością gospodarczą czy zawodową.
Naturalnym następstwem pozytywnej realizacji wyżej wymienionych etapów jest finalizacja transakcji. Na życzenie Zleceniodawcy, Kancelaria działając przez umocowanego przedstawiciela może sfinalizować transakcję występując w roli pełnomocnika lub towarzyszyć mu służąc swoją wiedzą i radą. Omawiany etap obejmuje również zorganizowanie spotkania, podczas którego nastąpi zawarcie określonego stosunku prawnego w czasie i miejscu odpowiadającym stronom oraz zapewnienie odpowiedniej formy zawieranej czynności, jeżeli wymagana jest forma kwalifikowana.
Niektóre stosunki prawne, szczególnie zawierane pomiędzy podmiotami gospodarczymi w celu realizacji konkretnych celów mogą wymagać stałej opieki prawnej. Na życzenie Zleceniodawcy lub wszystkich stron powstałego stosunku opieka prawna może polegać na bieżącej obsłudze prawnej powstałego stosunku w postaci nadzoru prawnego, konstrukcji wymaganej dokumentacji w tym również modyfikacji prawnej zawiązanego stosunku w celu polepszenia współpracy. Opieka prawna może również przyjmować formę mediacji i obsługi pojawiających sie kwestii spornych. Szczególną postacią opieki prawnej jest poszukiwanie i dopuszczanie do powstałego stosunku prawnego kolejnych kontrahentów, które może odbywać się na zasadach usługi obslugi transakcji handlowych lub w innej formie, uzgodnionej ze Zleceniodawcą.
Zakres przedmiotowy oraz koszt usług świadczonych w ramach obsługi transakcji handlowych ustalany jest indywidualnie, zgodnie ustaloną ze Zleceniodawcą listą czynności.
Celem zapewnienia kompleksowej obsługi oferujemy ponadto:
W dowolnym momencie mogą Państwo skontaktować się z naszą Kancelarią oraz uzyskać informacje o zakresie i formach świadczonych usług poprzez: