System Monitoringu Płatności DRAGON to zaawansowane narzędzie prewencyjno - windykacyjne, minimalizujące ryzyko powstawania zatorów płatniczych oraz wspomagające windykację oraz dochodzenie na drodze procesowej należności przeterminowanych.
Skuteczne działanie wierzyciela w ramach SMP DRAGON wymaga stosownego przygotowania używanej w kontaktach handlowych dokumentacji, zwiększającej skuteczność podejmowanych działań, maksymalizującego bezpieczeństwo przedsiębiorstwa oraz budującego jego pozytywny wizerunek w oczach kontrahentów.
Celem owocnej i skutecznej współpracy, sugerujemy zapoznanie się z poniższymi poradami oraz realizację wskazanych tam działań.
Realizacja usług elektronicznego monitoringu płatności odbywa się w ramach wybranego przez zleceniodawcę pakietu usług SMP DRAGON lub w ramach współpracy incydentalnej
Celem wyboru optymalnego pakietu usług SMP DRAGON sugerujemy stosować się do poniższych porad:
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą pakietów usług elektronicznego monitoringu płatności w ramach SMP DRAGON oraz do stałej współpracy!
Celem uzyskania szerszych informacji oraz pomocy w doborze pakietu usług SMP DRAGON zapraszamy do kontaktu elektronicznego lub telefonicznego.
Podstawowym elementem oferty Systemu Monitoringu Płatności DRAGON jest darmowy audyt dokumentacji prawno - handlowej podmiotu przystępującego do systemu.
Wykorzystywanie odpowiednio skonstruowanej oraz poprawnej z punktu widzenia obowiązującego prawa dokumentacji prawno-handlowej, rozumianej jako funkcjonujący w ramach przedsiębiorstwa system umów, formularzy zamówień, potwierdzeń realizacji usług, dowodów wydania towaru czy regulaminów świadczenia usług, regulaminów płatności ect. stanowi podstawę skutecznej ochrony interesów przystępującego oraz w znacznym stopniu ułatwia ewentualne dochodzenie roszczeń na drodze procesowej.
Darmowy audyt wykorzystywanej dokumentacji w przedsiębiorstwie Klienta ma za zadanie zbadać adekwatność stosowanych rozwiązań do przedmiotu działalności, wykryć ewentualne braki merytoryczne lub luki systemowe oraz wskazać wymagane kierunki zmian, celem uzyskania maksymalizacji bezpieczeństwa prawnego przedsiębiorstwa.
Należy pamiętać, że spójny i zgodny z prawem system dokumentacji to inwestycja w bezpieczeństwo i pozytywny wizerunek profesjonalnego podmiotu, która będzie procentować!
Jeżeli dokonany, darmowy audyt stosowanej w Państwa przedsiębiorstwie dokumentacji prawno-handlowej wykazał istnienie braków lub nieprawidłowości należy dokonać następujących czynności:
Dla klientów, którzy na przestrzeni ostatnich 6-ciu miesięcy zlecili naszej kancelarii opracowanie dokumentacji prawno-handlowej, zmiany dostosowawcze do działania w ramach SMP DRAGON wprowadzane są nieodpłatnie.
Profesjonalnie opracowany system dokumentacji prawno-handlowej, to inwestycja w zwiększone bezpieczeństwo finansowe oraz oszczędność czasu i środków w przypadku konieczności dochodzenia roszczeń na drodze procesowej.
Pieczęć Elektroniczna oraz Znaki Prewencyjne Systemu Monitoringu Płatności DRAGON pełnią istotną funkcję w procedurze ochrony finansów Państwa przedsiębiorstwa.
Elektroniczna Pieczęć Informacyjno-Prewencyjna jest przeznaczona do stosowania w dokumentacji elektronicznej lub wykorzystywania za pośrednictwem oprogramowania generującego dokumentację fakturową. Pieczęć Prewencyjna i Znak Prewencyjny DMiW KDBiP sp. z o.o. występuje natomiast w wersji automatycznego stempla z możliwością stosowania na dowolnie wybranej dokumentacji.
Wykorzystywanie Elektronicznej Pieczęci Prewencyjnej oraz Znaków Prewencyjnych to kolejny, niezbędny krok w kierunku maksymalizacji bezpieczeństwa finansowego Państwa przedsiębiorstwa poprzez prewencyjne informowanie i mobilizowanie kontrahentów do rzetelnego wywiązywania się z zawartych umów.
Właściwa informacja to kolejny, istotny czynnik wpływający na skuteczność systemu oraz kształtujący profesjonalny wizerunek Państwa przedsiębiorstwa w oczach kontrahentów.
Informacja ta winna odbyć się przed wystawieniem pierwszego dokumentu potwierdzającego zobowiązanie, poprzez zgłoszenie Operatorowi Systemu DRAGON danych rejestrowych i teleadresowych kontrahenta.
Celem realizacji zadania należytej informacji, zgłoszony do bazy danych kontrahent otrzyma od systemu powiadomienie o fakcie zgłoszenia jego danych, indywidualny identyfikator oraz zaproszenie do zapoznania się z założeniami systemu.
Zgłoszony kontrahent otrzyma również dostęp do informacji i porad dla dłużników w ramach Systemu Monitoringu Płatności DRAGON, ułatwiających w przypadku ich zastosowania owocną i długotrwała współpracę.
Należy jednakże pamiętać, że w przypadku objęcia monitoringiem dotychczasowych kontrahentów, może wystąpić konieczność zmiany zawartych z nimi umów w formie aneksów.
Informacja o zgłoszeniu kontrahenta do bazy Systemu Monitoringu Płatności DRAGON jest wysyłana w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail. Klient Systemu Monitoringu Płatności DRAGON nie ponosi żadnych kosztów w związku z zgłoszeniem i zawiadomieniem kontrahenta o objęciu rozliczeń monitoringiem płatności.
Pomimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań organizacyjnych, System Monitoringu Płatności DRAGON przyniesie Państwu maksymalną korzyść w przypadku ścisłej współpracy przedstawiciela Państwa firmy z Operatorem Systemu.
Współpraca polega między innymi na okresowym, zgodnym z wyznaczonymi terminami, nadzorowaniu przychodzących od Państwa kontrahentów płatności i zgłaszaniu przyjęcia lub braku wpłaty do systemu.
O ile pierwsza faza monitoringu odbywa sie w sposób automatyczny i niezależny od faktu dokonania płatności, o tyle faza druga - obejmująca postępowanie po upływie terminu płatności wymaga od wierzyciela udzielenia informacji o spełnieniu ciążącego na dłużniku zobowiązania.
Właściwa współpraca oraz przepływ informacji to podstawa skutecznego funkcjonowania systemu. Zapobiega ona powstawaniu braków informacji lub działania w oparciu o nieaktualne dane, które to działanie zmniejsza skuteczność oraz wiarygodność systemu oraz Państwa przedsiębiorstwa w oczach kontrahentów.
System Monitoringu Płatności DRGON, obok funkcji monitoringu płatności i wsparcia postępowań windykacyjnych ma za zadanie również wspierać kontakt pomiędzy stronami umowy, której wynikiem jest monitorowaną lub windykowaną płatność.
Pomimo faktu, że zarządzanie korespondencją w ramach postępowania oraz przekazywanie jej do adresata nie rodzi żadnych, dodatkowych kosztów, w niektórych przypadkach dłużnicy starają się omijać system by dojść do porozumienia z wierzycielem.
Nie zalecamy zawierania porozumień poza systemowych szczególnie w formie ustnej, ze względu na późniejsze trudności dowodowe, jednakże w sytuacji, gdy doszłoby do zawarcia ugody pamiętaj, by bezzwłocznie powiadomić Operatora Systemu DRAGON o zawartym porozumieniu oraz określeniu dalszych działań, celem realizacji zawartego porozumienia.
W niektórych przypadkach zawarcie ugody stanowi korzystniejsze rozwiązanie niż droga windykacyjna lub procesowa. Odbudowuje nadszarpnięte zaufanie, ogranicza koszty oraz daje szansę dalszej współpracy.
System Monitoringu Płatności DRGON, z założenia ma na celu mobilizować kontrahentów do terminowego regulowania ciążących na nich zobowiązań.
Dla niektórych kontrahentów, bycie podmiotem postępowania monitorującego może stanowić pewnego rodzaju obciążanie psychiczne oraz odczucie wywieranej na niego presji.
W związku z powyższym, w przypadku otrzymania należnego świadczenia, zalecamy poinformować dłużnika o zaksięgowaniu wpłaty oraz wygaśnięciu zobowiązania, wraz z podziękowaniem za przeprowadzona transakcję.
Zawiadomienie o otrzymani wpłaty stanowi jeden z elementów systemu powiadomień w ramach Systemu Monitoringu Płatności DRAGON, wysyłanych nieodpłatnie do kontrahenta po otrzymaniu przez Operatora zawiadomienia o zaspokojeniu zobowiązania.
Zawiadomienie o zaspokojeniu roszczenia ma za zadanie poinformować Państwa kontrahenta o otrzymaniu wpłaty oraz dostarczyć mu dowód zaspokojenia wierzyciela, posiadający walor oficjalnego oświadczenia o wygaśnięciu zobowiązania.
Należy pamiętać, że w razie otrzymania płatności częściowej wierzyciel winien zgłosić otrzymanie jedynie części należności Operatorowi Systemu DRAGON celem powiadomienia dłużnika o jedynie częściowym spełnieniu ciążącego na nim zobowiązania.
W dowolnym momencie mogą Państwo skontaktować się z naszą Kancelarią oraz uzyskać informacje o zakresie i formach świadczonych usług poprzez: